سبد خريد شما : 0
?>

سال سیل به چاپ دوم رسید

سال سیل به چاپ دوم رسید / حرکت مهرداد صدقی از دنیای طنز به واقعیت‌های نمادین

رمان «سال سیل» نوشته مهرداد صدقی، نویسنده کتاب‌های “آبنبات هل‌دار” و “آبنات دارچینی” به چاپ دوم رسید.

به گزارش روابط عمومی انتشارات کتاب کوچه، رمان «سال سیل» که چندی پیش برای نخستین بار از سوی انتشارات کتاب کوچه به بازار کتاب آمد، در اردیبهشت سال جاری به چاپ دوم رسید.
مهرداد صدقی که تا پیش از انتشار این اثر به عنوان یک طنزنویس برای اهالی کتاب شناخته شده بود، بعد از «سال سیل» وجوه تازه‌ای از قلم خود را به نمایش گذاشت، چراکه مضمون «سال سیل» اجتماعی و البته عاشقانه و نمادین است که روایت آن در دیالوگ‌ها به گویش محلی، بر جذابیت‌هایش افزوده است.

این نویسنده که خود زاده شهر بجنورد در خراسان شمالیست در رمان تازه‌اش داستان عشق میان گلچهره و صولت را روایت می‌کند که درگیر فراز و نشیب‌هایی می‌شود و این احساس، هرازگاهی لا به لای یک اتفاق سوررئال دچار هیجان و کشمکش‌های بیشتری می‌شود. در این داستان از موجود عجیب و غریبی صحبت می‌شود که اهالی یک منطقه کوچک را در موقعیت تجربه‌نشده‌ای قرار می‌دهد.

در بخشی از «سال سیل» می‌خوانیم: «عاشقی قشنگ‌ترین خطر بشره. اگه حسودی بیاره، اگه آدمت کنه، خود زندگیه. بچسب بهش. ولی اگه قراره به کسی صدمه بخوره، شاید لازم باشه عاشقیتِ بذاری کنار و گرنه شاید مثل بلشویک بشی. اگه امروز دنبال من میان، فردا دنبال تو… خا من برم از باقر پهن بگیرم برای سوزاندن… اگه صولت و حیوانش نبود، بالای کوه از سرما یخ مزدم».
-«مگن وضع‌شان خوب شده به چندتا از روستاهای هم‌ساده هم پهن مفروشن. امسال با این برف کسی سرما رِ حس نکرد».
بلشویک و اسحاق با هم هم‌قدم شدند تا بلشویک از باقر و صولت، سوخت بگیرد، توی کیسه‌اس بگذارد و ببرد بالای کوه. اسحاق با حسرت به رها بودن بلشویک فکر کرد».

به زودی نسخه صوتی این اثر نیز به روایت حسن عابدی در انتشارات نوین کتاب گویا در قالب کتاب صوتی منتشر خواهد شد.

کتاب “سال سیل” نوشته مهرداد صدقی در ۲۲۰ صفحه با قیمت ۸۲ هزار تومان در انتشارات کتاب کوچه به چاپ دوم رسیده و منتشر شده است.

 

منبع:‌ خبرگزاری جوان آنلاین